دوره 1، شماره 1 - ( 6-1396 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 84-74 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barati M, Zarei M. Studying the technical-economical effect of carbon nanotube on asphalt mixture with solid granulation. JCES 2017; 1 (1) :74-84
URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-46-fa.html
براتی محمد، زارعی محمد. بررسی اثر فنی اقتصادی نانولوله کربن روی مخلوط آسفالتی با دانه بندی تو پر. فصلنامه مهندسی عمران و سازه. 1396; 1 (1) :74-84

URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-46-fa.html


کارشناسی ارشد مهندسی عمران، موسسه عمران و توسعه همدان، ایران
چکیده:   (2100 مشاهده)
آسفالت این مخلوط شگفت انگیز که همه ما هر روز با آن سروکار داریم. شاید مهندسین در این حوزه به عنوان یکی از راه حلها، اصلاح خصوصیات فنی آسفالت را در راس فعالیت خود جهت بهبود ویژگیهای این مخلوط شگفت انگیز قرار داده باشد. اصلاح خصوصیات فنی قیر و آسفالت فرصتهای مطالعاتی زیادی را در سراسر جهان بوجود آورده است . در این راستا و در این مقاله ابتدا با افزودن نانو لوله کربن با مقادیر ۲۵ / ۰ ، ۵۰ / ۰ ، ۱ و ۵ / ۱ درصد وزنی قیر پایه به بررسی اثر این ماده افزودنی روی خواص مکانیکی مخلوط آسفالتی پرداخته شد. در ادامه نمونههای آسفالتی تقویت شده با نانو لوله کربن جهت انجام آزمایش مارشال، مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد که این افزودنی باعث تغییر در پارامترهای آزمایش مارشال از جمله افزایش مقاومت و کاهش روانی میگردد. از طرفی وزن مخصوص مخلوط آسفالتی با افزایش مواجه شده و درصد فضای خالی مصالح سنگی با کاهش نسبی مواجه شد. همچنین درصد فضای خالی مخلوط آسفالتی و درصد فضالی پر شده با قیر به طور نسبی افزایش یافت. در بررسی اقتصادی اثر اثر نانولوله کربن روی مخلوط، نتیجه شد که با افزایش تدریجی نانولوله کربن، صرفه اقتصادی پروژه کاهش پیدا می کند. در نهایت، با توجه به نتایج به دست آمده و تحلیل اثر این ماده نانویی روی خواص قیر و آسفالت، نتیجه شد که از این افزودنی میتوان در مناطق با آب و هوای گرم با ترافیک سنگین و در نقاط محدوداستفاده نمود.
متن کامل [PDF 721 kb]   (674 دریافت)    

مروری: مطالعه مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/5/23 | پذیرش: 1396/6/19 | انتشار: 1396/6/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه مهندسی عمران و سازه می باشد.