دوره 2، شماره 1 - ( 3-1397 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 12-1 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bargegol I, Najafi Moghaddamgilani V, Tahriri Amlashi A. Estimation and comparison of the discharge headway according to vehicle in queue of the signalized intersection far-side legs. JCES 2018; 2 (1) :1-12
URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-27-fa.html
برگ گل ایرج، نجفی مقدم گیلانی وحید، تحریری املشی افسانه. ارزیابی و مقایسه سرفاصله زمانی تخلیه در شاخه های خروجی و ورودی تقاطع‌ چراغدار. فصلنامه مهندسی عمران و سازه. 1397; 2 (1) :1-12

URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-27-fa.html


دانشجوی دکتری عمران، گرایش راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
چکیده:   (2443 مشاهده)
مقادیر زمانی نرخ جریان اشباع در شاخه های خروجی و ورودی تقاطع‌های چراغدار در زمانبندی آن ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند. تاکنون مطالعات انجام شده برای تخمین سرفاصله زمانی، در شاخه ورودی تقاطع بوده است. در حالیکه مقادیر آن به دلیل تعداد خطوط، رفتار رانندگان و سایر مشخصه‌های فیزیکی متفاوت، با مقادیر شاخه خروجی یکسان نمی باشد. در مقاله حاضر، به کمک برداشت میدانی داده‌های مرتبط در پنج تقاطع چراغ‌دار در شهر رشت، به ارزیابی و مقایسه مقادیر سرفاصله زمانی تخلیه و تأخیر‌‌‌‌ شروع در شاخه‌های ورودی و خروجی تقاطع چراغدار پرداخته شده است. نتایج نشان می‌دهند که شرایط اشباع در مسیر خروجی، بین وسیله نقلیه دوم و آخرین وسیله نقلیه و در مسیر ورودی بین وسیله نقلیه پنجم یا ششم و آخرین وسیله نقلیه درون صف رخ می دهد (به عبارتی تعداد وسیله نقلیه دارای تاخیر شروع در مسیر خروجی، یک یا حداکثر 2 وسیله نقلیه و در مسیر ورودی 4 یا 5 وسیله می‌باشد). همچنین مقدار سرفاصله اشباع در مسیر خروجی، کمتر از مسیر ورودی می باشد.
متن کامل [PDF 541 kb]   (642 دریافت)    
مروری: مطالعه مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/12/10 | پذیرش: 1397/1/2 | انتشار: 1397/1/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه مهندسی عمران و سازه می باشد.