دوره 1، شماره 1 - ( 6-1396 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 29-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei M, Akbari nia F, Zarei A, Azad manesh H, Zahedi M. Comparison of the optimum percentage of asphalt mixture reinforced with Nano-carbon black and polyester fiber with high strength. JCES 2017; 1 (1) :13-29
URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-42-fa.html
زارعی محمد، اکبری نیا فرزاد، زارعی علی، آزادمنش حامد، زاهدی محسن. مقایسه درصد بهینه مخلوط آسفالتی تقویت شده با نانو کربن سیاه و الیاف پلی استر با مقاومت بالا. فصلنامه مهندسی عمران و سازه. 1396; 1 (1) :13-29

URL: http://journals.lu.ac.ir/jces/article-1-42-fa.html


دانشجو دکتری عمران حمل ونقل، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین الملل امام خمینی، قزوین،ایران
چکیده:   (2052 مشاهده)
شبکه اصلی راههای کشور را روسازیهای آسفالتی تشکیل میدهند. پیدا کردن راهی جهت بهبود خواص فنی آسفالت، در سالهای اخیر مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. نانومواد به دلیل رفتار خاص و منحصربفرد و البته در صورت سازگاری میتواند جهت بهبود خواص فنی آسفالت به کار گرفته شود. از طرف دیگر مواد الیافی نیز میتواند جهت تسلیح مخلوط آسفالتی به کار گرفته شود. در این راستا و در این مقاله ابتدا با افزودن درصدهای مختلف نانو کربن سیاه و انجام آزمایشات مارشال، آنالیز دادهها و ترسیم نمودارهای لازم، ملاحظه شد که افزودن نانو کربن سیاه باعث تغییرات روی نتایج آزمایش مارشال از جمله افزایش قابل توجه مقاومت مارشال میگردد. از سوی دیگر روانی هم در درصد بالا کاهش یافت. سایر پارمترهای مارشال هم با تغییر مواجه شد. از آن سمت، با افزودن الیاف پلی استر صنعتی به مخلوط آسفالتی و در درصد کم، مقاومت افزایش پیدا کرد. روانی هم با افزایش درصد الیاف پلی استر صنعتی به صورت صعودی افزایش یافت. سایر نتایج هم با تغییر مواجه گردید. از لحاظ اقتصادی نتایج حاکی از آن بود که به طور کلی استفاده از الیاف نسبت به ماده نانویی ارجح بوده و استفاده از آن در مخلوط آسفالتی توصیه میگردد. در نهایت با مقایسه نتایج به دست آمده نتیجه شد که مخلوط حاوی نانوکربن سیاه نسبت به مخلوط حاوی الیاف پلیاستر صنعتی سفتتر بوده و بهتر است که از مخلوط حاوی نانوکربن سیاه در مناطق گرمسیر و با ترافیک زیادتر و به صورت محدود استفاده گردد.
متن کامل [PDF 958 kb]   (616 دریافت)    

مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/3/15 | پذیرش: 1396/5/24 | انتشار: 1396/5/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه مهندسی عمران و سازه می باشد.